Venganza
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Venganza is a swedish guild on Kazzak in the online game World of Warcraft
 
HomeLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 Holy paladin application

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Sigarni
Guest




Holy paladin application Empty
PostSubject: Holy paladin application   Holy paladin application EmptyTue Feb 23, 2010 10:30 pm

PERSONAL INFORMATION

Namn (IRL): Tobias Reinhammar

Ålder: 19

Stad/Land: Stockholm

Lite snabbinfo om dig: Jobbar en dag i veckan som personlig assistent. Spelar el bas och innebandy på fritiden, gillar att hänga med polare och dra ut på helgerna!



CHARACTER INFORMATION

Namn: Sigarni

Class: Paladin

Race: Blood elf

Played Time: 30 Dagar, 20 dagar. Det är på den här gubben, har självklart spelat mer än så på andra chars.
(Total and at level 80)

Main specc: Holy

Professions: Mining / Jewelcrafting

Alts värda att nämna: Inga


Armory Profile:
(Make 100% sure to log out in your raid gear)


Har du någon duglig offspecc gear?
Har ungefär 4400gs i retrigear och förbättrar den med badgedelar då jag får råd, dock inte raidduglig ännu.

Hur spelar du din class?
(Berätta om dina rotationer/prioroteringar.)
Man måste ju anpassa sig till det specifika encountret men i regel så brukar jag heala tanks. Dvs hålla Beacon, sacred shield + FoL HoT uppe på den tanken jag är assignad till och maxa raiden i övrigt eller heala en annan tank som tar mycket damage. Tar tanken mycket damage så ligger HL spammen och Lay on Hands om man hamnar i en knivig situation. Vid rörliga strider använder jag så klart Holy shock mer än vanligt och så vidare, varje fight är unik och healingen anpassas därefter ^^.

Jag försöker alltid spara på manan då jag vet att det inte behövs lika mycket healing genom att använda FoL istället för HL, jag använder Arcane Torrent så fort jag använt upp lite mana också sen när CDn är klar igen. Jag håller ju självklart också Judgement uppe för 15% extra haste samt meleear med Seal of Wisdom då jag får tillfälle för att få tillbaka mana. Självklart använder jag också Divine Plea då det finns tillfällen(tex innan gas på Putricide eller innan stompen på Icehowl eller i liknande situationer).

Var läser du på om ändringar och tips gällande din class?
Jag läser ofta på Elitistjerks och följer deras "guide" för Holy paladins. Sen läser jag också patchnotes och updateringar på MMO-champion.



EXPERIENCE INFORMATION

Berätta om dina tidigare guilds och varför du inte spelar där längre:
Har spelat i ett flertal guilder under min wow tid men här senast på Kazzak har jag spelat i <Slash Pick>. Guilden har dock inte fått till så mycket raids och progressen är dålig, dessutom har GMen slutat spela och några officers ska byta server så det finns ingen större mening att vara kvar i guilden så därför följde jag min IRL kompis exempel och skickar en application till er Smile.

Vilka är dina raiderfarenheter?:
Jag har raidat det mesta kan man säga. Började på 60 med att köra de gamla fina ZG/MC/BWL på en warlock, körde även en del AQ40/20 samt lite Naxxramas. På level 70 körde jag också på warlocken och körde igenom, karazhan, gruul, magtheridon samt SSC och TK.

Nu på 80 har jag kört igenom de ICC10s första wing, dödat Blood prince counsil och gjort försök på Dreamwalker samt putricide. Har även clearat de tidigare tillgängliga raidsen men det är ingen större bedrift. I ICC 25 har jag bara kört igenom första wingen för det är i princip vad en PUG kan åstakomma ^^.


ADDITIONAL INFORMATION

Vad är det som motiverar dig att fortsätta spela WoW?
Jag vill köra igenom den content som finns och utmana mig själv med lite svårare fighter, sen har jag också en hel del IRL vänner som spelar på servern vilket förstås är roligt vid sidan av raiding.

Varför vill du gå med i La Venganza?
Era raidingtider passar mig bra och ni verkar som en skön och motiverad guild som vill progressa men ändå ha kul, vilket låter underbart!

Varför borde vi ta med just dig?
För att jag är en duktig spelare som hållit på med WoW länge och jag tar snabbt till mig nya taktiker. Jag är också en schysst person som hjälper till då det behövs.

Känner du någon i La Venganza som kan gå i god för dig?
Nej tyvärr, men jag lär gärna känna nya spelare!

Hur ofta kan du raida? (Vi raidar Tis/Tors/Sön 19:00 - 23:00)
Jag kan raida på era utsatta raidingtider som det ser ut just nu.

Har du en tillräckligt bra dator/bredband? Ja
Back to top Go down
Deamon
Members
Deamon


Posts : 158
Join date : 2009-12-03
Age : 36
Location : JKPG

Holy paladin application Empty
PostSubject: Re: Holy paladin application   Holy paladin application EmptyTue Feb 23, 2010 11:12 pm

Back to top Go down
Sigarni
Guest




Holy paladin application Empty
PostSubject: Re: Holy paladin application   Holy paladin application EmptyTue Feb 23, 2010 11:15 pm

Tack så mycket!
Back to top Go down
Shockalot
Members



Posts : 20
Join date : 2010-02-10
Age : 33
Location : Sverige

Holy paladin application Empty
PostSubject: Re: Holy paladin application   Holy paladin application EmptyTue Feb 23, 2010 11:52 pm

Ser bra ut! Hör av mig ingame.
Back to top Go down
Sponsored content





Holy paladin application Empty
PostSubject: Re: Holy paladin application   Holy paladin application Empty

Back to top Go down
 
Holy paladin application
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» holy paladin (Accepterad)
» Holy paladin :) (Declined)
» Application Rogue (Accepterad)
» Rogue application ;) (Accepted)
» Application info and Template!

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Venganza :: Ansökningar-
Jump to: