Venganza
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Venganza is a swedish guild on Kazzak in the online game World of Warcraft
 
HomeLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 Resto druid + Assassination Rogue

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Hezor
Guest




Resto druid + Assassination Rogue Empty
PostSubject: Resto druid + Assassination Rogue   Resto druid + Assassination Rogue EmptySun Feb 21, 2010 5:46 am

PERSONAL INFORMATION

Namn (IRL): Tobias

Ålder: 19

Stad/Land: Bålsta

Lite snabbinfo om dig:
Stora delar av dagen går åt WoW tillsammans med kamrater, förutom det så är det arbetssökande som dagen går ut på. Jag har två olika karaktärer som jag vill joina guilden med, helst skulle jag föredrar roguen men på den senaste tiden har jag också spelat mycket på druiden då jag uppskattar att heala som just druid.


CHARACTER INFORMATION

Namn: Pelledruid, Hezor

Class: Druid, Rogue

Race: Tauren, Undead

Played Time:
Rogue:
Total: 49days 10hours
80: 29days 16 hours

Druid
Total: 16days 0hours
Lvl80: 5days 18hours

Main specc:
Druid = Restoration
Rogue = Assassination

Professions:
Tailoring, Skinning

Alts värda att nämna:
Druiden som jag väldigt gärna vill joina guilden med är den alt som jag spenderar mest tid på, den har skapligt gear och klarar av att heala i ICC10.

Armory Profile:
eu.wowarmory@/character-sheet.xml?r=Kazzak&cn=Hezor
eu.wowarmory@/character-sheet.xml?r=Kazzak&n=Pelledruid

Har du någon duglig offspecc gear?
Som rogue har jag pvpspec som offspec och combat är inget som jag använder mig av då jag inte har några bra sword, mace eller axes

Hur spelar du din class?
Som rogue öppnar jag alltid med garrote, lägger upp Hunger of Blood buffen dirrekt efter och sedan slice and dice. Mutilate för att sedan lägga upp en rupture, mutilate för att reseta slice and dice genom att kasta iväg en Envenom. Coldblood använder jag oftast till en mutilate för att garantera en extra combopoint från 100%crit. Eftersom jag har t10 setbonus som ger mig 15 energy när jag använder tricks of the trade så försöker jag utnyttja den på bästa möjliga sätt.

När jag healer som druid ser jag till att alltid ha så många HoTs uppe som möjligt på mina maintargets, om någon annan plötsligt förlorar en del hp så blir det antingen regrowth eller rejuvenation och sedan en swiftmend. Nourish använder jag också för att fort kunna höja någons hp.

Var läser du på om ändringar och tips gällande din class?
Det är mmo-champions som hjälper mig med sådant men jag har även sökt runt en del så att jag på bästa möjliga sätt har koll på hur jag bör spela mina klasser.


EXPERIENCE INFORMATION

Berätta om dina tidigare guilds och varför du inte spelar där längre:
Jag har varit med i fyra guilder totalt, den första bestod av ett gäng RL-polare men efter att alla slutade spela så gick jag med i en raiding guild som lades ner efter ett tag pga brist på tanks och healers. Den tredje guilden lämnade jag för att de inte var tillräckligt seriösa (guildmastern pvpade när det var raiddags). Just nu är med i en guild som jag var med och startade, vi använder oss endast av guildcatten för att enkelt kunna kommunicera.

Vilka är dina raiderfarenheter?:
Jag raidar varje vecka ToC25, VoA, Onyxia och lite annat. På druiden har jag tagit hand om de 5 första bossarna i ICC10.

ADDITIONAL INFORMATION

Vad är det som motiverar dig att fortsätta spela WoW?
Det är chansen att få spela tillsammans med mina kompisar men även med annat trevliga personer som jag hela tiden möter i spelet.

Varför vill du gå med i La Venganza?
Jag börjar bli lite trött på att pugga raids varje vecka, jag vill känna att jag är en del av en högt presterande guild

Varför borde vi ta med just dig?
Jag har koll på hur jag spelar mina klasser och ser alltid till att ha koll på taktiker innan jag möter nya encounters.

Känner du någon i La Venganza som kan gå i god för dig?
Mennon

Hur ofta kan du raida? (Vi raidar Tis/Tors/Sön 19:00 - 23:00)
Dessa tider passar mig perfekt, allt från 19:00 och vidare in på kvällen går alldeles utmärkt för mig.

Har du en tillräckligt bra dator/bredband?
Min maskin klarar helt klart av det som WoW har att erbjuda, det har även internetuppkoplingen som jag använder mig av.
Back to top Go down
Deamon
Members
Deamon


Posts : 158
Join date : 2009-12-03
Age : 36
Location : JKPG

Resto druid + Assassination Rogue Empty
PostSubject: Re: Resto druid + Assassination Rogue   Resto druid + Assassination Rogue EmptySun Feb 21, 2010 9:25 am

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Kazzak&cn=Pelledruid

jag överlåter denna åt en annan officer men tackar tyvärr nej till roguen, då vi har 3st riktigt aktiva
Back to top Go down
Shockalot
Members



Posts : 20
Join date : 2010-02-10
Age : 33
Location : Sverige

Resto druid + Assassination Rogue Empty
PostSubject: Re: Resto druid + Assassination Rogue   Resto druid + Assassination Rogue EmptyMon Feb 22, 2010 6:52 pm

Vi är i stort behov av healers just nu så angående din druid. Se till att fixa enchants etc. Annars ser jag inga större problem!

Regler
"Ditt gear ska ALLTID vara maxad. Detta med enchants och gems. Det finns inga ursäkter till att ta ett nytt item i en raid och sedan inte ha det färdig enchantat/gemmat till raiden efter."
Back to top Go down
Hezor
Guest




Resto druid + Assassination Rogue Empty
PostSubject: Re: Resto druid + Assassination Rogue   Resto druid + Assassination Rogue EmptyWed Feb 24, 2010 2:07 am

Spenderade en slant på enchant samt bytte ut en del, blev väll nästan 50 mer spell power.
Back to top Go down
mennon
Members



Posts : 5
Join date : 2010-02-07

Resto druid + Assassination Rogue Empty
PostSubject: Re: Resto druid + Assassination Rogue   Resto druid + Assassination Rogue EmptySat Feb 27, 2010 6:12 pm

kan garantera att han alltid är i tid till raids Smile han är bra healers som kan använda hjärnan ordentligt Razz

ett bra kap imo ^^
Back to top Go down
Murf
Members
Murf


Posts : 50
Join date : 2010-01-04

Resto druid + Assassination Rogue Empty
PostSubject: Re: Resto druid + Assassination Rogue   Resto druid + Assassination Rogue EmptySat Feb 27, 2010 6:50 pm

mennon wrote:
kan garantera att han alltid är i tid till raids Smile han är bra healers som kan använda hjärnan ordentligt Razz

ett bra kap imo ^^

Är han bra healers?
Back to top Go down
mennon
Members



Posts : 5
Join date : 2010-02-07

Resto druid + Assassination Rogue Empty
PostSubject: Re: Resto druid + Assassination Rogue   Resto druid + Assassination Rogue EmptySat Feb 27, 2010 7:47 pm

ah det är han, han lyssnar på allt man säger om det är nya bossar etc. Sen kan jag inte druider direkt men.
Back to top Go down
Sponsored content





Resto druid + Assassination Rogue Empty
PostSubject: Re: Resto druid + Assassination Rogue   Resto druid + Assassination Rogue Empty

Back to top Go down
 
Resto druid + Assassination Rogue
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Resto druid (accepted)
» Feral druid, Prówllülz
» Dpskatten Feral druid
» Gröngölingen Druid Tank
» Feral druid - Lanowar (Accepted)

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Venganza :: Ansökningar-
Jump to: