Venganza
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Venganza is a swedish guild on Kazzak in the online game World of Warcraft
 
HomeLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 Syntaxerror - Restoration Shaman (Accepted)

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Syntaxer
Guest




Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) Empty
PostSubject: Syntaxerror - Restoration Shaman (Accepted)   Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) EmptyTue Feb 23, 2010 9:33 pm

PERSONAL INFORMATION

Namn (IRL): Lukas

Ålder: 18

Stad/Land: Stockholm/Sverige

Lite snabbinfo om dig: Går tredje året på Gymnasiet, läser Natur/Matte/Data. På fritiden så hänger jag mest med polare, är ute och dricker, njuter av livet och sjunger i ett band.



CHARACTER INFORMATION

Namn: Syntaxerror

Class: Shaman

Race: Orc, det enda rätta!

Played Time: 47 Days, 9 hours.
(Total and at level 80)

Main specc: Restoration

Professions: Enchanting och .. Mining.. *suck* Kommer självfallet byta ut mining mot något mer vettigt, har bara farmat en del mats för t.ex. JC-respecc.

Alts värda att nämna: Jag lägger allt på mitt Error.


Armory Profile:
(Make 100% sure to log out in your raid gear)
Om det är enhance-gear på så har det bara inte uppdaterats, har loggat ut med resto-gear nu.


Har du någon duglig offspecc gear? : Enhancement är väl okej, men det är inget jag har för att raida i, jag är resto "by nature". Nevermind the pun.

Hur spelar du din class?
(Berätta om dina rotationer/prioroteringar.)
Först beror det på om det är 10man eller 25man. I 10man handlar det oftast mer om snabba heals med LHW eller Riptide + HW, medan 25-mans ofta har mer att göra med Chain Heals. Självfallet växlar jag mellan både LHWs, HWs och CH's under alla raids, även om det i dagens läge främst handlar om HWs och CH's. Personligen är jag en sådan shaman som prioriterar mig själv och andra healers efter t.ex. Decimate, då jag är "uppvuxen" med Paladins och Priests som MainTank-healers. Självfallet håller jag ett öga på Tanksen hela tiden, men jag ser raiden som min främsta uppgift. Detta har ju naturligtvis fått sig en liten törn med Healing Way's uppgradering, vilket gör det lättare att agera MT-healer som Shaman, även om jag föredrar Riptides och Chainheal. Jag försöker alltid att pre-empa så mycket jag kan, när jag inte ser att läget är alldeles lugnt då jag istället försöker andas lite. Earth Shield är en värdslig sak som hålls uppe på Tanks. Mina totems står placerade för att nå de flesta människor och anpassas beroende på raid-layouten.
För att sammanfatta:
Om jag inte fått en Tank-assign prioriterar jag att heala raiden och andra healers under AoE-raid-dmg. Försöker även lägga Ancestral Fortitude så ofta jag kan, med hjälp av LHW's eller Riptides.
Min rotation är oftast Riptide --> Chain Heal/Healing Wave, beroende på vad som behövs för tillfället.
En 1.09-secs HW är ju aldrig fel efter Riptide.



Var läser du på om ändringar och tips gällande din class?
Patchnotes, MMO-Champion. Browsar även till viss del igenom Elitist Jerk's forum om jag har några funderingar om enchants eller dylikt.


EXPERIENCE INFORMATION

Berätta om dina tidigare guilds och varför du inte spelar där längre:
Var under tidig WotlK-tid med i Reign of Chaos, Nightfall(Numera Morbus Instructus) och Vanguard i kronologisk ordning. Jag lämnade Reign of Chaos för att spela med IRLare i Nightfall. Lämnade Nightfall för att de var mindre roliga att spela med, och lämnade Vanguard för att sommaren var på väg, och jag hade inget till övers för att sitta inne.
Nu när jag började spela igen gick jag med i "Indicent Exposure" för att senare skapa "Slash Pick" med några medlemmar ur IE. Anledningen till att jag nu lämnar min officersposition i Slash Pick är att vi har kämpat en hel del, men känner inte längre att det är värt att jobba för en guild när folk fortsätter lämna. Att sitta kvar på ett ställe är ju aldrig kul!

Vilka är dina raiderfarenheter?:
Jag har raidat och dödat alla bossar fram till Anub(HC)/Putricide/Queen/Valithria i 10man. Har dock aldrig försökt på Queen.
I 25man har jag inte gjort någon TogC, och har clearat hela första vingen i 25man. Har gjort ungefär 2 försök på Festergut också, men PuGs är svårt att förlita sig på.

ADDITIONAL INFORMATION

Vad är det som motiverar dig att fortsätta spela WoW?
Progress, nya encounters och att lira med polarna. Klart att gear är kul, men det är främst att få se nya bossar, lära sig deras utmanande fighter och till sists downa dem som är det jag älskar!

Varför vill du gå med i La Venganza?
Ni verkar som ett bra gäng, med fokus på att raida, ha kul och progressa, vilket är det jag söker!

Varför borde vi ta med just dig?
Ni borde ta med mig då jag är en duktig, aktiv spelare, som aldrig ger upp, och som vet vad han gör!
Jag har även erfarenhet från att raidleada, så uppmärksamhet är ingenting jag slackar på.

Känner du någon i La Venganza som kan gå i god för dig?
Tyvärr inte.

Hur ofta kan du raida? (Vi raidar Tis/Tors/Sön 19:00 - 23:00)
Jag kan raida alla dessa dagar. Kan dock inte lova att jag är online innan invites börjar dock, eftersom jag måste få lite mag i magen. Dock så säger jag till om så är fallet.
Något som kan vara bra att veta är att jag kommer att vara borta mellan Lördagen den 27e Februari och Lördagen den 6e Mars då jag har lov och kommer att bege mig för att åka skidor.

Har du en tillräckligt bra dator/bredband?
Det tycker jag, annars hade jag antagligen inte ens orkat spela.

Tack för att ni tar er tid att läsa min ansökan, så hörs vi väl av in game.

Peace and Love,

Syntaxerror
Back to top Go down
Syntaxer
Guest




Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) Empty
PostSubject: Total played   Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) EmptyTue Feb 23, 2010 9:44 pm

*Sigh*
Glömde lägga till total gametime:
82 Dagar, 13 timmar.
Back to top Go down
Syntaxer
Guest




Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) Empty
PostSubject: Armory   Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) EmptyTue Feb 23, 2010 9:48 pm



Och armory-länk..

Jag är lite snabb på "send" ibland.

-Error
Back to top Go down
Deamon
Members
Deamon


Posts : 158
Join date : 2009-12-03
Age : 36
Location : JKPG

Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) Empty
PostSubject: Re: Syntaxerror - Restoration Shaman (Accepted)   Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) EmptyTue Feb 23, 2010 9:51 pm

Back to top Go down
Syntaxer
Guest




Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) Empty
PostSubject: Re: Syntaxerror - Restoration Shaman (Accepted)   Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) EmptyTue Feb 23, 2010 9:55 pm

Tack!

Tyckte väl att jag borde ha länkat det i orginal-posten..

-Error
Back to top Go down
Shockalot
Members



Posts : 20
Join date : 2010-02-10
Age : 33
Location : Sverige

Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) Empty
PostSubject: Re: Syntaxerror - Restoration Shaman (Accepted)   Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) EmptyTue Feb 23, 2010 10:36 pm

Ser bra ut! Är i stort behov av en aktiv resto shaman.

Godkänd
Back to top Go down
Sponsored content





Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) Empty
PostSubject: Re: Syntaxerror - Restoration Shaman (Accepted)   Syntaxerror - Restoration Shaman    (Accepted) Empty

Back to top Go down
 
Syntaxerror - Restoration Shaman (Accepted)
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Carana - Restoration - Shaman.
» Brutalbert - Ele shaman (Accepted)
» Shockalot - Enhance Shaman (accepted)
» App DK, mage eller shaman, välj själva:)
» Ansökan (Accepted)

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Venganza :: Ansökningar-
Jump to: